کسب و کار ها و عوامل تاثیرگذار در رشد آن ها

کسب و کار ها و عوامل تاثیرگذار در رشد آن ها

کسب و کار

کسب و کارها امروزه برای شروع با عوامل خطرناک زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در حقیقت حدود 90 درصد از استارت آپ ها که شروع به فعالیت می کنند با شکست مواجه می شوند.

کسب و کار ها برای رشد خود با چهار جنبه مواجه هستند و توسعه و توجه درست این موارد در کسب و کار باعث رشد و احتمال رسیدن به اهداف کسب و کار بیشتر می شود.

چهار موردی که باعث رشد پایدار و کمک به کارآفرینان در مدیریت کسب و کار خود می شوند :

  • مدیریت پروژه
  • مدیریت دانش
  • مدیریت فروش
  • پشتیبانی از مشتری

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه برای شروع و انجام پروژه ها ضروری است. مدیریت‌ پروژه، برنامه ‌ریزی و هدایت پروژه در چهارچوب زمان، هزینه و کیفیت مشخص به‌ سوی ایجاد نتایج مشخص‌ است. مدیریت ‌پروژه فعالیت‌های برنامه ‌ریزی، سازماندهی، نظارت بر اجرا و هدایت اجرا را در بر می‌گیرد و سعی ‌دارد تا با استفاده‌ درست از منابع، نتایج مشخص و موردانتظار را با هزینه‌ توافق‌ شده‌ قبلی در موعد درست خود تحویل ‌دهد. به بیان دیگر مدیریت پروژه بکارگیری دانش، مهارت ها، ابزار و تکنیک های لازم در اداره جریان اجرای فعالیت ها، به منظور رفع نیازها و انتظارات متولیان از اجرای پروژه است.

مدیریت پروژه زمانی می تواند موثر باشد که شما سیستم مدیریت پروژه مناسبی داشته باشید، پس به راحتی می توانید کارایی و دقت انجام کار را افزایش دهید.

مدیریت پروژه

مدیریت دانش

مدیریت دانش به طور مستقیم بر روی رشد کسب و کار و کارکنان شما تاثیر می گذارد.

با داشتن سیستم مدیریت دانش خوب، می توانید اطمینان داشته باشید که تمام اطلاعات و دانش حساس شما در جای مناسب و امن هستند و فقط توسط کسانی که انتخاب شده اند قابل دسترسی هستند، علاوه بر این شما می توانید پروژه های خود را بایگانی کنید و در صورت نیاز به آن ها مجددا به کارکنان خود ارجاع دهید. به عبارت دیگه می توانید از تجربه کاری گذشته خود برای آموزش کارکنان جدید استفاده کنید.

مدیران پروژه قادر خواهند بود، مدت زمان لازم برای تکمیل یک پروژه خاص بر اساس نتیجه پروژه های مشابه بایگانی شده را مشخص کنند.

مدیریت دانش

مدیریت فروش

برای ایجاد درآمد و حفظ ارتباط با مشتری شما باید یک استراتژی مناسب برای فروش داشته باشید.

همه افراد نمی توانند به عنوان یک عضو تیم فروش باشند، پس باید همان اول این نقش مشخص شود. نمایندگان فروش امروزه به ندرت پیش می آید که محل کار را ترک کنند، زیرا فروش می تواند به صورت غیر حضوری و آنلاین انجام شود، با این حال مهارت های اجتمایی خوب، هنوز هم نقش مهمی برای فروش ایفا می کند.

اگر تیم فروش ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کنند، احتمال خرید بیشتر می شود، به همین دلیل است که تیم فروش نباید فقط به عنوان شخصی برای فروش محصول باشد، بلکه به عنوان یک مشاور به رفع نیاز های مشتری بپردازد.

مدیریت فروش

پشتیبانی از مشتری

برای حفظ مشتریان خود باید به آن ها اطمینان دهید که آماده پاسخگویی سریع و رفع مشکلات آن ها هستید.

پشتیبانی از مشتری آخرین آزمایش از طرف مشتری برای کسب و کار شما است، زیرا مشتریان شما را بر اساس نحوی واکنش ها در زمان خاص، قضاوت می کنند.

یکی از ابزار های مناسب برای پشتیبانی از مشتریان، پورتال مشتریان است. این ابزار تضمین می کند که شما به راحتی می توانید به مشتریانی که محصول شما را خریداری کرده اند پشتیبانی دهید، و برای رفع مشکلات آن ها به سرعت پاسخگو باشید.

مهم این است که درخواست های مشتریان به سرعت و با نگرش مثبت  پاسخ داده شود، زیرا این بهترین راه برای دریافت بازخورد و توصیه های خوب است. با استفاده از سیستم مدیریت دانش، می توانید به تعداد زیادی از کاربران کنجکاو کمک کنید، و آن ها را به پورتال مشتریان هدایت کنید که حاوی پاسخ یا توضیح به سوالات آن ها است.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که مشتریان دوست ندارند منتظر بمانند.

این ها چهار جنبه اصلی هرکسب و کار بودند. همانطور که می بینید، برای تکمیل این جنبه ها و حفظ رقابت، می توانید از تکنولوژی پیشرفته  CRM پونه استفاده کنید، پس همین الان به صورت رایگان شروع کنید.

پشتیبانی از مشتری

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-06-11T16:10:41+00:00