ایده های کوچک برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار های کوچک (قسمت اول)

ایده های کوچک برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار های کوچک (قسمت اول)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

کسب و کار های کوچک برای رشد نیاز به خلاقیت و تکنیک دارند. موفق ترین ایده ها برای رشد کسب و کار های کوچک آنهایی هستند که به شما امکان می دهند سریع تر و دقیق تر عمل کنید و در نتیجه مشتریان را راضی نگه دارید. البته تاثیر مثبت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را در راه رشد کسب و کار خود فراموش نکنید.

حتما شما هم ایده هایی جهت رشد کسب و کار های کوچک در مقالات مختلف مطالعه کرده اید؛ اما در این مطلب سعی شده تا به بررسی تمامی راه ها و ایده های مختلف برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار های کوچک پرداخته شود.

فرصت فروش

1. سرمایه گذاری درCRM :

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری نیاز همه کسب و کار ها است، که به منظور ساده کردن ارتباط با مشتری به کار می رود. و سرمایه گذاری در آن به معنای خرید یک نرم افزار CRM مناسب است. یک نرم افزار CRM اطلاعات زیادی را در مورد مشتریان کسب و کار ذخیره می کند، و به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مشتریان را به همراه منافع، نیازها، اطلاعات شخصی مشتری ها و بسیاری از اطلاعات مفید دیگر حفظ کنید. رقابت در دنیای رقابتی امروزه تجارت بدون کمکCRM بسیار سخت است.

2. قدرت نفوذ اتوماسیون بازاریابی را دست کم نگیرید

اتوماسیون بازاریابی تکنولوژی بعدی است که برای رشد کسب و کار به آن نیاز دارید. این اتوماسیون برای فرستادن ایمیل های بازاریابی(email marketing)، ساخت یک “سرنخ فروش” برای پیگیری های بعدی هر سرنخ، رتبه دهی به هر سرنخ برای الویت بندی پیگیری های آتی و بسیاری از ویژگی های دیگر به کمک کسب و کار می آید. و اگر از تمامی ویژگی های نرم افزار CRM  پونه استفاده کنید می توانید از اتوماسیون بازاریابی CRM  پونه نیز بهره برید.

3. اتوماسیون فرآیند ها

کسب و کار های کوچک نیاز دارند که با منابع محدود تاثیر گذاری زیادی داشته باشند. می توانید پردازش ها و فرآیند های زیاد کسب و کار را به صورت اتوماتیک انجام دهید، که در صورت عدم وجود تکنولوژی مناسب باید به صورت دستی انجام گیرد، با تکنولوژی مناسب مانند CRM پونه و اتوماسیون بازاریابی انجام می شود.

این اتوماسیون به شما کمک می کند که زمان باارزش خود را صرف تبیین استراتژی هایی برای رشد و ارتقا کسب و کار کنید.

لوله فروش

4. بر روی تجربه های مشتری ها تمرکز کنید

تجربه مشتریان متغییر مهمی است. زیرا تجربه مشتری ها از خرید های قبلی تاثیر مستقیم بر روی تمصیم گیری آن ها برای خرید های آینده دارد. همه اقدامات لازم را برای رسیدن به یک تجربه مشتری در سطح جهانی انجام دهید.

به عنوان یک مشتری به کسب و کار نگاه کنید و ببینید که از تجربه خود راضی هستید؟!

5. استعدادهای برتر را استخدام کنید

پول اضافی برای استقرار استعدادهای برتر صرف کنید و در این مورد سرمایه گذاری کنید. این سرمایه گذاری برای آینده کسب و کار شما مفید است. با استخدام بهترین کارمندان اطمینان حاصل خواهید کرد که بهترین نتایج را برای شرکت شما تولید می کنند. این مورد تاثیر مثبت بر تجربه مشتری می گذارد.

بنابراین با استخدام افراد بی تجربه سعی در صرفه جویی در هزینه ها نکنید؛ زیرا این صرفه جویی در طولانی مدت هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

6. ارائه خدمات پس از فروش عالی به مشتریان

زمانی که مشتری ها با مشکل مواجه می شوند بسیار مهم است که به خدمات پس از فروش شما به راحتی دسترسی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که تیم پشتیبانی مشتری شما به اندازه کافی از محصولتان اطلاعات دارند، تا در اولین تلاش مشتری مشکل را مرتفع کنند. و ارائه خدمات سریع را الویت اصلی تیم پشتیبانی خود قرا ر دهید. ارائه پشتیبانی عالی برای مشتری ها یک ایده بسیار مهم برای کسب و کار های کوچک است.

حفظ مشتری

7. تاثیر شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید

بهتر است که در کلیه شبکه های اجتماعی یک صفحه مخصوص کسب و کار خود داشته باشید. سعی کنید اخبار، اطلاعات مفید و مطالبی که برای مخاطبین جالب است را در صفحات اجتماعی مختلف به اشتراک گذارید. بعد از سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی از تاثیر آن شگفت زده خواهید شد.

8. درباره محصولات به کارمندان آموزش دهید

لازم است کارمندان از همه جوانب محصولات اطلاعات کافی داشته باشند. زمانی که آن ها با مشتری صحبت می کنند، باید با اطمینان به سوالات مرتبط به محصول پاسخ دهند. در غیر این صورت، چشم انداز و اعتماد مشتریان به توانایی کارمندان و کسب و کار را از دست می دهید. البته این مسئله موجب مشود که حمایت مشتری ها از کسب و کار از دست دهید. و فراموش نکنید که موجب یک تجربه بد برای مشتری شده اید

9. یک وبلاگ داشته باشید

یکی دیگر از مهمترین ایده های مهم برای رشد کسب و کار های کوچک، ایجاد وبلاگ است. درباره موضوعاتی که به مخاطبان شما آموزشی ارائه می دهند، ارائه راهنمایی ها و ترفندهایی که به آنها کمک می کند، در وبلاگ خود بنویسید. همیشه مطمئن باشید مطالب وبلاگتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید.

10. لیست ایمیل خود را افزایش دهید

ضروری است که شما لیست ایمیل خود را برای بازاریابی ایمیلی به طور مداوم افزایش دهید. شما همیشه در پایگاه داده خود به سرنخ های جدید نیاز دارید. نمی توانید کسب و کار خود را بدون پیدا کردن سرنخ های جدید و بازاریابی آن ها رشد دهید. پس بهترین شیوه برای رشد لیست ایمیل های خود را بیاموزید.

11. رضایت مشتریان را الویت اصلی کسب و کار قرار دهید

مشتریان رضایتمند، مشتریان دائمی هستند. آن ها منجر به جریان درآمد مدام می شوند که به رشد اقتصادی کمک می کند. آن ها همچنین درباره نام تجاری و تجربه خرید خود با دیگران سخن می گویند که به معنای تبلیغات صریح است. تمرکز بر بهبود تجربه مشتری، همانطور که در بالا ذکر شد، سطح بالایی از رضایت مشتری را به همراه می آورد

12. فرهنگ مثبت کاری در محیط کار ایجاد کنید

کارمندان شاد سخت تر تلاش می کنند و روحیه بهتری دارند. کارکنان تاثیر زیادی بر کسب و کار دارند. پس آنها را خوشحال نگه دارید و از آنها بپرسید چگونه می توانید محل کار را بهبود بخشید. در پیگیری روند انتقادات آن ها را مطلع سازید؛ در اینصورت کارمندان متوجه می شوند که به آن ها اهمیت می دهید.

13. مشتریان خود را بشناسید

ارتباط شما با مشتریان باید یک مشارکت باشد. شناختن آن ها و نیازهایشان به شما کمک می کند. در نتیجه آن ها این مسئله را متوجه شوند که به شما نیاز دارند. این مورد رضایت مشتری را افزایش می دهد و به رشد شما کمک می کند.

با کمک نرم افزار CRM پونه مشتریان خود را به دقت بررسی کنید و رفتار آن ها را تحلیل و بررسی کنید. با استفاده از این داده ها که توسط CRM پونه جمع آوری می شود، می توانید تجربه خرید های قبلی و مسائل مختلف در مورد هر خرید مشتری را تحت نظر بگیرید و از مشتریان شناخت کافی داشته باشید.

برای بررسی ادامه ایده های مناسب برای کسب و کار با ما در مطلب بعدی همراه باشید…

و فراموش نکنید که می توانید همین الان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-09-05T02:56:43+00:00