ایده های کوچک برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار های کوچک (قسمت دوم)

ایده های کوچک برای سرعت بخشیدن به رشد کسب و کار های کوچک (قسمت دوم)

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

در مطلب قبل به بررسی ایده های مختلف و راه های مختلف برای رشد و توسعه کسب و کار های کوچک پرداختیم. در این مطلب نیز به بررسی ادامه این راه حل ها در جهت رشد کسب و کار های کوچک می پردازیم. و البته تاثیر مثبت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را نیز بررسی می کنیم.

فرصت فروش

 14. به مشتریان آموزش دهید

آموزش به مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصول حائز اهمیت است؛ و میزان این آموزش رابطه مستقیم با محصول دارد و در حقیقت وابسته به محصول است. اگر مشتری ها در استفاده از محصول موفق نباشند، کسب و کار شما را ترک کرده و به سراغ رقبا می روند که به معنای شکست است.

15. از تکنیک “مسئولیت اجتماعی” استفاده کنید

بسیاری از کسب و کار های کوچک این ایده مهم را فراموش می کنند؛ درصورتی که کلید مهمی در رشد کسب و کار است. مسئولیت اجتماعی شرکت به طور فزاینده ای دارای اهمیت است. این مسئله کمک می کند که به عنوان یک کسب وکار مثبت در جامعه شناخته شوید و شهرت مناسبی به دست آورید. خریداران به طور شگفت انگیزی در هنگام مقایسه فروشندگان این مورد را  در نظر می گیرند. پس به عنوان یک داوطلب در کار های خیریه شرکت کنید، به موسسه های خیریه کمک مالی کنید و فراموش نکنید که مخاطبین خود را از آن مطلع سازید.

16. “برند سازی” کنید

برند سازی یکی از مهمترین مواردی است که برای رشد کسب و کار ها مطرح می شود. شما باید از نام تجاری سازگار با حوزه فعالیت خود استفاده کنید تا مصرف کنندگان هنگامی که برند شمارا می بینند، شناسایی کنند.

17. برای کسب و کار خود “هدف” و “برنامه” برای رسیدن به “هدف” تعریف کنید

هدف“، جایی است که می خواهید در آینده باشید. در “برنامه” ماموریت شما این است که چطور می خواهید به آنجا برسید. اهداف و برنامه های رسیدن به آن ها را تنظیم کنید و آن ها را با تمام همکاران خود به اشتراک بگذارید. درنتیجه همه کارمند ها اهدف را درک می کنند و برای رسیدن به آن ها تلاش می کنند.

18. بر آنچه شما را از رقبا جدا می کند تمرکز کنید

ارزشی برای محصول خود ایجاد کنید. و این ارزش منحصر به فرد که محصول شما به بازار عرضه می کند، موجب برجسته بودن محصول شما در بازار رقابتی شود. به بررسی رقبا بپردازید تا متوجه شوید در چه زمینه های نسبت به رقبا پیشرفت چشمگیری داشته اید. پس از کشف حوزه های موفقیت خود از طرق مختلف مانند شبکه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و … این موفقیت ها را به اطلاع مشتریان خود برسانید. و البته برای توسعه سرنخ های خود نیز از این مورد بهره ببرید.

19. اسنادی برای پیام ها ایجاد کنید

کارمندان شما چگونه در مورد محصول و کسب و کار شما صحبت می کنند؟ در صحبت و ارتباط با مشتری توجه به این نکته که کلیه کارمندان به طور یکسان در مورد کسب و کار و محصولات صحبت کنند، حائز اهمیت است. پیام یکسان تضمین می کند که باعث آشفتگی در ارتباطات نشوید.

اسنادی برای پیام های یکسان ایجاد کنید و آن ها را با همه همکاران خود به اشتراک گذارید. این کار باعث می شود که همه کارکنان کسب و کار و محصولات را به شکل یکسانی توصیف کنند.

20. خدمات پس از فروش را اعلام کنید

این مورد مشخص کننده خدمات پس از فروشی است که به مشتریان ارائه می دهید. لازم است این خدمات را طبق یک موافقت نامه و یا قرارداد در اختیار مشتری قرار دهید، در اینصورت مشتری اطلاع دارد که می توانند چه خدماتی را از شما توقع داشته باشند. در نتیجه مشتری ها آرامش خاطر دارند و این آرامش موجب رضایت مشتریان می گردد.

21. کانال های پشتیبانی مختلفی ارائه کنید

دسترسی مشتریان به شما از طرق مختلف بسیار مهم است. مشتری باید این حق انتخاب را داشته باشد که از هریک از راه های ارتباطی تلفن، ایمیل، شبکه های اجتماعی و یا حتی چت آنلاین که خود راحت تر است با شما ارتباط برقرار کند. فراموش نکنید که مشتریان شما افراد مختلف با سلیقه های مختلف هستد. ارائه کانال های پشتیبانی چندگانه تضمین می کند که شما به نیازهای منحصر به فرد هر مشتری می پردازید.

22. سفر مشتری را ثبت کنید

مراحل فروش را برای هر مشتری ثبت کنید. سرنخ ها را در راه عبور از مراحل فروش مشاهده کنید تا بتوانید تنگنا ها را در هنگام وقوع شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا سرنخ ها را از طریق قیف فروش به مشتری تبدیل کنید.

لوله فروش

23. تعاملات با مشتریان را شخصی کنید

می توانید اطلاعات انبوه مشتریان را در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پونه (CRM پونه) ذخیره کنید. هنگامی که یک مشتری با شما تماس برقرار می کند به راحتی می توانید با جستجو مشتری مورد نظر را پیدا کنید؛ زیرا این اطلاعات درست در مقابل شما است. با کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می توانید بازاریابی را شخصی سازی کنید تا مخصوص هر مشتری باشد. شخصی سازی تعاملات به شما کمک می کند معاملات بیشتری داشته باشید و کسب و کارتان را توسعه دهید.

24. از طریق ایمیل خبرنامه ارسال کنید

ارسال خبرنامه های الکترونیکی یک ایده بزرگ برای کسب و کار های کوچک است. این مورد یک راه برای آگاهی دادن به مشتریان در مورد پیشرفت های جدید در شرکت است. خبرنامه ها را به صورت دوره ای ارسال کنید تا به مشتریان در مورد محصولات جدید، پیشنهادات ویژه، محتوای جدید و … اطلاع رسانی شود. نگه داشتن مشتریان در حلقه آنها را حفظ خواهد کرد.

25. از نظرات مشتریان آگاه باشید

هیچ چیز مانند پرسیدن نظرات مشتریان در مورد محصولات و خدمات موجب جلب اعتماد آن ها نمی شود. میزان رضایت مشتریان را از آن ها جویا شوید و نظرات آن ها را جمع آوری کنید. سپس این نظرات را در وب سایت خود قرار دهید و آن ها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای رشد کسب و کار است.

حفظ مشتری

26. با افراد معتبر در صنعت خود ارتباط برقرار کنید

افراد معتبر و با نفوذ کسانی هستند که دارای رزومه بلند بالا هستند، و این پیشینه دارای ویژگی های خاص آن صنعت است؛ به طوری که دیگران به دنبال توصیه ها و مشاوره این افراد برای خود هستند. این افراد معمولا در شبکه های اجتماعی محبوب هستند. سعی کنید با آن ها ارتباط برقرار کنید تا محتوای کسب و کار شما را به اشتراک بگذارند. این کار نام تجاری شما را در مقابل تعداد زیادی مشتری بالقوه جدید قرار می دهد.

27. طرفداران نام تجاری(برند) خود را پرورش دهید

طرفداران برند(نام تجاری) مشتریان، کارمندان و هرکسی است که طرفدار کسب و کار شما است. این مسئله معمولا در شبکه های اجتماعی نمود پیدا می کند. مشتری شما ممکن است در مورد اینکه محصول شما چه قدر عالی است مطلبی را به اشتراک گذارد. این افراد یک طرفدار نام تجاری شما هستند. و وقتی این افراد  را کشف می کنید، لازم است که آن ها را پرورش دهید.

28. درباره مزایا بیشتر از ویژگی ها صحبت کنید

این یک ایده بزرگ است که بسیاری از آن را به رسمیت نمی شناسند. مردم می خواهند بدانند که چگونه محصول شما برای آنها سودمند است و زندگی آنها را ساده تر می کند. آنها نمی خواهند یک توضیح فنی از ویژگی هایی که این مزایا را ارائه می کنند را بشنوند. اطمینان حاصل کنید که کل تیم شما از چگونگی صحبت درباره مزایا اطلاع دارند و بیش از حد بر ویژگی ها تمرکز نمی کنند.

29. راهنمای کاربر و ویدئو های آموزشی تهیه کنید

راهنمای کاربر و فیلم های آموزشی موجب می گردند که اطمینان داشته باشید مشتریان می توانند از محصول شما به طور کامل استفاده کنند. این مورد موجب رضایت مشتریان می شود و به نوبه خود منجر به برند سازی برای کسب و کار می شود. این کارها برای رشد کسب و کار های کوچک ضروری است.

اگر از راهنمایی های مناسب پیروی کنید، رشد کسب و کار آسان است. تعداد زیادی ایده برای رشد کسب و کار کوچک وجود دارد که هزینه پیاده سازی زیادی ندارند مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM). فهرست ایده ها و راه حل های گفته شده در بالا به رشد کسب و کار شما کمک می کند. هنگام فکر کردن به ایده های جدید خلاق باشید.

ایده های موفقیت آمیز آن هایی هستند که به شما امکان می دهند سریع تر، دقیق تر باشید و  این ایده ها موجب رضایت مشتریان می گردند. پس این راه ها قطعا باعث رشد کسب و کار خواهند شد.

همانطور که در این مطلب خواندید تاثیر نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان نرم افزار CRM در رشد کسب و کار ها غیر قابل انکار است.

بنابراین…

 همین الان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-09-08T04:57:50+00:00