رضایت مشتریان چگونه به دست می آید؟! و راه های کسب رضایت مشتریان چیست؟!

رضایت مشتریان چگونه به دست می آید؟! و راه های کسب رضایت مشتریان چیست؟!

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

رضایت مشتریان مزایای بسیاری دارد. مشتریان راضی مدت زمان بیشتری نسبت به کسب و کار وفادار هستند.

80 درصد از درآمد آینده شرکت از 20 درصد از مشتریان فعلی خواهد بود، بنابراین رضایت مشتریان و حفظ مشتری های فعلی بسیار ضروری است.

علاوه بر آن…

 هزینه جذب مشتریان جدید 5 برابر هزینه لازم جهت کسب رضایت مشتریان فعلی است.

آیا مشتریانتان از کسب و کار شما رضایت دارند؟!

در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که باعث رضایت مشتریان و در نتیجه رشد کسب و کار می گردند.

فرصت فروش

پاسخگو باشید

هنگامی که مشتری به کمک شما نیاز دارد، به سرعت پاسخ دهید. در صورتی که مشتری ها به پشتیبانی نیاز دارند، باید مطمئن شوید که در اسرع وقت از بخش پشتیبانی مشتریان پاسخ مناسب را دریافت می کنند. و اگر قادر به انجام آن نیستید، نیرو های بخش پشتیبانی بیشتری را استخدام کنید.

لازم است که عوامل فروش، به سوالات مختلف به سرعت پاسخ دهند. اگر پاسخ های آن ها کند باشد، مشتری ها اعتماد خود را نسب به توانایی ارائه خدمات کسب و کار شما از دست می دهند.

 

ارائه راه های ارتباطی مختلف برای پشتیبانی

راه های ارتباطی مختلفی را برای مشتریان فراهم کنید. در این صورت هر زمانی که مشتری ها به خدمات نیاز دارند می توانند از هر یک کانال ها ارتباطی که مایل هستند با تیم خدمات مشتریان ارتباط برقرار کنند.

ارتباط زنده(live chat) در وبسایت، تلفن، ایمیل و پاسخگویی در شبکه های اجتماعی از جمله راه های ارتباطی هستند. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما می توانند به کانال ارتباطی که ترجیح می دهند دسترسی داشته باشند.

استخدام استعداد های برتر

ارائه یک تجربه عالی به مشتری بستگی دارد که چه کسی آن را ارائه می دهد. به دنبال استعدادهای برتر باشید و آن ها را استخدام کنید. هرگز در مقوله استخدام بودجه را الویت قرار ندهید! چون این صرفه جویی در دراز مدت هزینه هنگفتی برای کسب و کار به دنبال خواهد داشت. هزینه بیشتری برای بهترین ها پرداخت کنید! زیرا سودی که این افراد در دراز مدت برای کسب و کار خواهند داشت بیش از اینگونه هزینه های ناچیز است. افراد توانا و با استعداد یک تجربه منحصر به فرد به مشتری را ارائه می دهند، که موجب رضایت مشتریان می گردد.

از مشتریان نظرسنجی کنید و تغییرات لازم را اعمال کنید

با کمک یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری  یا CRM از مشتریان نظرسنجی کنید بعد از هر تماس مشتری نظرسنجی های لازم را انجام دهید. همچنین، در نظرسنجی های سالانه مشتریان بپرسید که چه اقداماتی می تواند موجب بهبود محصولات و پشتیبانی شود.

همواره تغییرات اعمال شده را با مشتریان به اشتراک گذارید. این اشتراک گذاری باعث می شود که مشتری ها متوجه شوند که به آن ها گوش می دهید، و البته نتیجه آن رضایت مشتریان است.

CRM رایگان

ارسال خبرنامه از طریق ایمیل 

با استفاده از اتوماسیون برای مشتریان خبرنامه الکترونیکی ارسال کنید. اطلاعات مفید، اخبار از محصولات جدید، رفع ایراد های محصولات، تغییر در سطوح بالای مدیریت و … را با استفاده از این خبرنامه برای مشتری ها ارسال کنید. بدین طریق ارتباطی پیوسته با مشتریان خود خواهید داشت.

ارائه آموزش به بهترین روش

ایجاد وبلاگ با محتوای مناسب، تهیه کتاب های الکترونیکی و سایر مطالب که مشتریان شما را در زمینه صنعت های جدید و بهترین شیوه ها آموزش می دهد، به آن ها کمک می کند مشکلات رایج را حل کنند. با انجام این کار به آن ها نشان دهید که برای راهنمایی آن ها به سمت موفقیت تلاش می کنید؛ و برای اطمینان داشتن از این که آنها می توانند دقیق تر و بهتر کار کنند، اهمیت قائل هستید.

راه های ارتباطی جهت دریافت بازخورد از مشتریان در نظر بگیرید

بعضی مواقع مشتریان نیاز دارند تا تجارب ناخوشایند خود از کسب و کار را با شما در میان گذارند. در این مواقع به آن ها گوش دهید و از این بازخورد ها جهت رفع ایرادات استفاده کنید. در این صورت شما با دو روش به کسب رضایت مشتریان پرداخته اید؛ اول گوش کردن و اهمیت دادن به مشتریان، دوم از طریق رفع ایرادات موجود. برای این منظور راه های ارتباطی مانند ایمیل، تماس تلفنی، فرم های موجود در سایت و … را در نظر بگیرید.

ارائه راهنما های کاربری

مشتری ها نیاز دارند تا بدانند که چگونه از کلیه ویژگی های محصولات و خدمات بهره برند. اگر مشتری ها نتوانند از خدمات و محصولات شما به طور کامل استفاده کند، به عبارتی “نرخ بازگشت سرمایه” برای آن ها در بیشترین حالت نباشد، به سراغ رقبا می روند. راهنما های کاربری را برای هر ویژگی یا قسمت از محصول خود ایجاد کنید. این راهنما ها را با تصاویر مناسب همراه کنید.

ارائه آموزش رایگان

راهنما های کاربری ایده ای فوق العاده هستند، اگر که مشتری به منبعی برای توضیح قسمتی خاص از محصول نیاز داشته باشد. اما آموزش دیدی عمیق تر دارد. آموزش های مجازی در ارتباط با محصولات و خدمات مختلف تهیه و به مشتریان ارائه کنید. این آموزش ها را در وب سایت خود در دسترس مشتری ها قرار دهید.

قیف فروش

با مشتریان در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشید

افراد در مورد پست های رسانه های اجتماعی، بدون در نظر گرفتن کانال های اجتماعی که استفاده شده، نظر خواهند داد. از ابزار های مختلف به منظور آگاهی از پست های منتشر شده درباره برند خود، استفاده کنید.

مهم است که به نظرات پاسخ دهید. این نشان می دهد که شما به نیازها و علایق مشتری ها اهمیت می دهید. در صورتی که از شما تعریف کردند، تشکر و قدردانی را فراموش نکنید. رضایت مشتریان افزایش خواهد یافت اگر مشتریان احساس کنند شما حتی در شبکه های اجتماعی نیز آن ها را می شنوید و به آن ها اهمیت می دهید.

از CRM برای شناخت مشتریان خود استفاده کنید

نرم افزار CRM این امکان را می دهد که اطلاعات شخصی و حرفه ای از مشتریان را جمع آوری و ذخیره کنید. از این اطلاعات برای شناخت مشتریان خود استفاده کنید. درک علایق، نقاط ضعف، محصولات مورد استفاده، سوابق سفارش و … مشتری ها اهمیت دارد. به این ترتیب، می توانید تعاملات شخصی با مشتری داشته باشید. این مورد باعث رضایت مشتریان می شود. زیرا احساس می کنند که آن ها را می شناسید و از موفقیت های آن ها مراقبت می کنید.

لوله فروش

با مشتری ها مانند شرکا رفتار کنید

کسب و کار شما بدون مشتری وجود ندارد. رابطه شما با آن ها یک همکاری متقابل مفید است. با مشتریان مانند شرکا رفتار کنید، نه فقط کسی که به شما پول پرداخت می کند. نظرات آن ها را بپرسید. آن ها خوشحال خواهند شد اگر احساس کنند که شریک شما هستند و نه ماشین پول!

حل مشکلات قبل از به وجود آمدن

به طور دقیق استفاده موفقیت آمیز مشتریان از محصولاتتان را بررسی کنید. وقت خود را برای شناسایی مشکلاتی که ممکن است با آنها روبرو شوند، اختصاص دهید. درنتیجه قبل از بوجود آمدن مشکلات آن ها را حل خواهید کرد.

این مورد مشتریان شما را شگفت زده خواهد کرد و آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. با توجه به این نوع ابتکار عمل، رضایت مشتریان افزایش می یابد.

به مشتریان خود نشان دهید که برای آن ها کار می کنید

همانطور که گفته شد کسب و کار شما بدون مشتری وجود ندارد. اساسا، آن ها رئیس شما هستند، نه برعکس. با مشتریان بر اساس این اصل رفتار کنید. مراقب نگرانی های مشتریان باشید. اگر مشتری ها احساس کنند که کنترل رابطه را در دست دارند، به طور مستقیم رضایت مشتریان افزایش می یابد.

حفظ مشتری

عملکرد بخش پشتیبانی مشتریان را ارزیابی کنید

کارمندان تیم پشتیبانی مشتریان چگونه کار می کنند؟ می توانید از معیارهای CRM برای ارزیابی عملکرد آن ها استفاده کنید.

با دید عمیقی که CRM در اختیار شما قرار می دهد، می توانید بخش هایی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کنید. نرم افزار CRM کمک می کند تا کیفیت خدمات پشتیبانی خود را به طور مرتب افزایش دهید. و یک تجربه پشتیبانی عالی به مشتری ها ارائه دهید. این مورد به طور مستقیم با رضایت مشتریان در ارتباط است.

رضایت مشتریان کلید رشد کسب و کار است. اهمیت رضایت مشتریان را دست کم نگیرید. نکات بالا را دنبال کنید. رضایت مشتریان را در سطح بالایی حفظ کنید، زیرا رشد جدی برای کسب و کار را به همراه خواهد داشت.

و البته نقش نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM را فراموش نکنید.

پس همین الان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری خود را سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-09-20T23:43:11+00:00