CRM ، دلایل نیاز کسب و کار ها به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

CRM ، دلایل نیاز کسب و کار ها به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM

CRM

CRM ابزاري است متمركز، ساده، امن. کسب و کار ها به روش های زیادی خرید و فروش و ارتباط با مشتریان را انجام می دهند. همانطور که می دانید تجارت در دنیای امروزی به شدت رقابتی است. رقبا زیاد هستند و موانع کم است در نتیجه رقابت شدت پیدا می کند. مشتریان شاد مبلغ کسب و کار شما و مشتریان ناراضی امتیازی منفی برای کسب و کار شما هستند. کسب و کار ها به کمکم شبکه های اجتماعی رشد می کنند و در بعضی موارد سقوط می کنند.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا تغییرات به وجود آمده در دنیای تجارت غیر قابل انکار است. در نتیجه کسب و کار ها به ابزارها و راهکار های جدیدی برای رقابت در بازار نیازمند هستند.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکی از این ابزار ها است. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری فرآیند ردیابی و تجزیه و تحلیل تمام تعاملات را انجام می دهد. علاوه بر این کلیه ارتباطات کسب و کار با مشتریان را در اختیار کسب و کار قرار می دهد.

پس دلایل نیاز کسب و کار ها به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

بازاریابی محتوایی

دلیل اول : داشتن دید مناسب از کسب و کار

با استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)  قادر خواهید بود با استفاده از پیشینه اطلاعات کسب و کار، دید مناسبی نسبت به آینده کسب وکار داشته باشید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همچنین نگاهی به آینده سود و شاخص های آن در اختیار شما قرار می دهد.

سطح های مختلف مدیریت از داشبورد CRM برای نظارت بر شاخص ها و پیشرفت شرکت استفاده خواهند کرد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک رویکرد حرفه ای برای مدیریت کسب و کار را برای مدیرت کسب و کار فراهم می کند.

یک مدیر فروش به ابزار گزارش گیری فروش نیاز خواهد داشت. آن ها نیاز دارند فعالیت های فروشندگان یا تیم های فروش را بررسی کنند، مشکلات را شناسایی کنند و در نهایت برای رفع این مشکلات اقدام نمایند.

یک مدیر بازاریابی باید فعالیت های بازاریابی را ردیابی کند و برنامه بازاریابی را با توجه به موفقیت یا شکست این فعالیت ها تنظیم کند.

یک مدیر بخش خدمات مشتریان باید نسبت به کارآمدی کارمندان این بخش آگاهی لازم را داشته باشد. و در صورت نیاز تذکر های لازم را به هریک از کارمند های این بخش متذکر شود.

یک مدیر تولید نیاز به نظارت بر موارد مختلفی برای بهبود محصول دارد. این موارد شامل هر گونه نقص در محصول، روند پشتیبانی و جزییات درخواست ها می باشد.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) کلیه این موارد در کلیه سطوح مدیریت را هموار می کند، و در حقیقت به یاری مدیران کسب و کار می آید.

 

دلیل دوم : رشد کسب و کار

یک فعالیت فروش مختص عامل فروش نیست؛ بلکه مجموعه ای از فعالیت های اتوماتیک و غیر اتوماتیک از طرق مختلف است، که منجر به یک سرنخ یا فرصت فروش می شود. شما ممکن است برای به دست آوردن سرنخ ها از وب سایت کسب و کار، بازاریابی ایمیلی و یا راه های مختلف دیگری بهره ببرید. و در نهایت از CRM استفاده کنید و سرنخ ها را مستقیم به سمت کارمندان بخش فروش راهنمایی کنید. می توانید با بهره گیری از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، بعد از یک فعالیت بازاریابی موفق، بدون اتلاف وقت، مشتریان را در زمان مناسب که هنوز محصولات و خدمات شما را به خاطر دارند؛ به سمت بخش فروش هدایت کنید.

می توانید در فعالیت های فروش مختلف از خدمات نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) بهره برید. می توانید از CRM برای شناسایی محصولات جدید یا فرصت های بازار استفاده کنید.

شرکت های موفق که با اصول رشد کسب و کار آشنایی دارند، از اهمیت استفاده از یک سیستم یکپارچه مانند نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای یافتن یک سرنخ، تبدل آن به فرصت فروش و در نهایت فروش موفق آگاهی دارند.

استراتژیک

 دلیل سوم : تکرار بهترین شیوه

بدون شک راه های ارتباطی متعددی برای ارتباط با مشتریان خود در نظر گرفته اید. و قطعا می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجربه با کیفیت به مشتریان ارائه می دهید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM با استفاده از بهینه سازی فرآیندهای فروش و خدمات مشتریان به تعامالات کسب و کار با مشتری ها کمک می کند. با ایجاد قالب ها و استفاده از آن ها برای هدایت مشتریان و فرصت های فروش در فرآیند های پیچیده، CRM به کسب و کار ها کمک می کند. با استفاده از Workflow های اتوماتیک و اتوماتیک کردن فعالیت ها اطمینان حاصل کنید که مشتریان بهترین تجربه خود را در کسب و کار شما سپری می کنند. با این مزیت عین حال می توانید فعالیت های اداری کارمندان خود را کاهش دهید، و در نتیجه کارمندان با صرفه جویی در وقت خود می توانند به فعالیت های مفیدی بپردازند.

دلیل چهارم : ریسک مدیریت

فروش موفقیت آمیزی بود و در حقیقت کار تمام شده بود اما نمی دانم ناگهان چرا با شکست مواجه شد؟! حتما در صحبت های عوامل فروش این داستان تکراری را بار ها شنیده اید.

بسیاری از موقعیت های فروش وجود دارند که به نظر موفقیت آمیز می آیند اما ناگهان با شکست مواجه می شوند. تعداد این شکست ها در فروش ممکن است چشمگیر باشد. اما علت آن چیست؟! و چگونه می توان از این عوامل شکست جلوگیری کرد؟!

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با ارائه گزارش گیری های مختلف و پیگیری این عوامل شکست به این سوال ها پاسخ می دهد. CRM هر مرحله از فروش را ثبت می کند، درنتیجه به شناسایی و رفع این مشکلات کمک می کند. در حقیقت ریسک ها را کاهش می دهد، که نتیجه آن افزایش بازده است.

لوله فروش

دلیل پنجم : ایجاد صمیمیت با مشتری

صمیمت با مشتری به کلیه خدمات و امور مشتریان، پیشینه ارتباط آن ها با کسب و کار و سوابق خرید آن ها مربوط است؛ که برای ارائه خدمات و یا فروش محصولات به مشتری ها انجام می گیرد. این کار برای شرکت های کوچک و متوسط آسان است و در حقیقت یک مزیت رقابتی است؛ در صورتی که برای شرکت های بزرگ دشوار یا غیر قابل ممکن است.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) اطلاعات مشتریان، رفتار های مشتری ها، بازاریابی های انجام گرفته برای هر مشتری و فعالیت های فروش هر مشتری را به طور دقیق ثبت می کند. این قابلیت به شما کمک می کند که با هر مشتری تعامل شخصی داشته باشید که نتیجه آن ایجاد صمیمت بین مشتری و کسب و کار است.

امکان ندارد که کارمندان بانکی که در آن حساب دارید بدون داشتن یک نرم افزار مناسب تولد شما را به یاد بیاورند؟! اما هرساله پیام تبریک آن ها را دریافت می کنید. این امر موجب ایجاد صمیمت میان شما و بانکتان می شود.

CRM موجب می شود که مشتریان شما احساس کنند که آن ها را درک می کنید و الویت های آن ها را در نظر دارید. CRM کمک می کند که کلیه علایق و الویت های تعداد متعددی از مشتریان را در زمان مورد نیاز در اختیار داشته باشید. نتیجه آن ایجاد صمیمت میان مشتری ها و کسب و کار است که فواید متعددی برای کسب و کار به همراه دارد.

پس..

چرا کسب و کار شما به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM نیاز دارد؟!

شما نیاز به CRM دارید تا کسب و کارتان را کارآمدتر کنید و درآمد خود را افزایش دهید. شما نیاز به CRM دارید تا شیوه های موفق کسب و کار خود را تکرار کنید. شما نیاز به CRM دارید چون رقبا همواره به دنبال مزیت رقابتی در راه های مختلف ارتباط با مشتریان هستند. شما نیاز به CRM دارید تا تعاملات مختلف با مشتریان را ثبت کنید و از شیوه های قدیمی بازاریابی برای آن ها استفاده نکنید. شما نیاز به CRM دارید تا به آینده خود نگاه کنید و درآمدتان پیش بینی کنید. شما نیاز به CRM دارید تا ریسک ها را کاهش دهید. شما نیاز به CRM دارید تا به طور مستمر کسب و کار خود را بهبود دهید. شما برای زنده ماندن کسب و کارتان نیاز به CRM دارید.

CRM

وقت را تلف نکنید و همین الان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری پونه کسب و کار خود را سفارش دهید.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-10-13T09:28:41+00:00