شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در رشد و موفقیت کسب و کار ها

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در رشد و موفقیت کسب و کار ها

شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان در طی هشت سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. انتظار می رود که این روند همچنان رو به رشد باشد. در سال 2010 تعداد کاربران جهانی شبکه های اجتماعی 970 میلیون نفر بود. انتظار می رود که این رقم تا پایان سال 2018 به 2.62 بیلیون نفر برسد. افزایش 270٪ مشارکت رسانه های اجتماعی در زندگی افراد برای رشد اقتصادی کسب و کار ها نیز اهمیت دارد.

شبکه
  • چرا حضور مؤثر در شبکه های اجتماعی اهمیت دارد؟

    پیش بینی شده است که تعدادکاربران شبکه های اجتماعی تا سال 2021 به 3 بیلیون نفر برسد. این میزان بیش از یک سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهد.

    بسیاری از افراد قبل از اتخاذ تصمیم نهایی خود برای خرید در رسانه های اجتماعی جستجو می کنند. افزایش حضور کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی می تواند به سطح جدیدی از رقابت در صنایع مختلف منجر شود.

    چگونه حضوری مؤثر در شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

    راهکارها در این رابطه کدام اند؟

    در ادامه به بررسی راهکار هایی می پردازیم که به موفقیت حضور کسب و کار ها در شبکه های اجتماعی کمک می کند.

    راهنمای سبک شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

    یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی جنبه های مختلفی از نحوه نمایش برند کسب و کار شما در رسانه های اجتماعی را ارائه می دهد. این موضوع کمک می کند تا از طریق ایجاد یک دیدگاه بصری در شبکه های اجتماعی مخاطبان خود را جذب کنید.

بازاریابی

برای شبکه های اجتماعی مختلف از تن و صدای متفاوت استفاده کنید

هر شبکه اجتماعی هدف خاص خود را دارد و لازم است تا با صدای بلند پست های خود را با این اهداف هماهنگ کنید.

مخاطبان شبکه های اجتماعی مختلف انتظارات متنوع، متفاوت و منحصر به فردی دارند که با آن پلتفرم اجتماعی خاص هماهنگ است. در نظر گرفتن این موضوع برای انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

در گروه های شبکه های اجتماعی شرکت کنید

گروه های رسانه های اجتماعی مکان های عالی برای گسترش پیام کسب و کار و افزایش مشارکت شبکه های اجتماعی هستند.

در ابتدا به تحقیق بپردازید و گروه هایی را که بیشتر مربوط به بازار و مخاطب شما هستند شناسایی کنید. وقت خود را به مشاهده آنچه دیگران ارسال کرده اند اختصاص دهید.

مشارکت در گروه ها یکی از مؤثرترین مفاهیم تعامل اجتماعی است؛ زیرا اگر به درستی انجام شود، باعث افزایش مطرح شدن نام تجاری یا همان برند کسب و کار می شود و مشتریان جدید به ارمغان می آورند.

البته فراموش نکنید که گروه ها مکان مناسبی برای تبلیغ مستقیم محصولات و خدمات کسب و کار نیستند. اگر به طور مستقیم به تبلیغ بپردازید، به احتمال قوی با واکنش مدیران و اعضای گروه مواجه می شوید.

فروش

برای برند خود طرفدرانی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید

طرفدار برند کاربری است که درباره نام تجاری در شبکه های اجتماعی صحبت می کند، و یا حتی به تبلیغ درباره برند می پردازد. آن ها می توانند مشتری های وفادار، کارمندان راضی، یا هر کس دیگری باشند که ارزش نام تجاری را می بیند، و مایل هستند درباره برند کسب و کار در شبکه های اجتماعی به صحبت بپردازند.

تجربه نشان داده است که افراد به تبلیغات غیر مستقیم، به خصوص اگر از طرف دوستان، همکاران و یا نزدیکانشان باشد، واکنش بهتری نشان می دهند.

در شبکه های اجتماعی سوال بپرسید تا به گفتگو تشویق کنید

هنگام ایجاد استراتژی برای اطلاع رسانی، استفاده از سوالات را برای تشویق کاربران به گفتگو را نظر بگیرید. به جای ارسال یک بیانیه در مورد شرکت یا محصول و پیوند دادن به یک صفحه وب یا محتوای دیگر، پست خود بایک سوال مطرح کنید!

برای رسیدن به موفقیت، از مخاطبان سوال بپرسید. مخاطبان را تشویق کنید تا نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف با شما درمیان گذارند. این گفتگو را شروع می کند و مخاطبان را به تعامل تشویق می کند.

اجتماعی

راهکار های گفته شده تنها راهکار های موجود نیستند. استفاده از نظرسنجی در شبکه های اجتماعی، ایجاد مسابقه های مختلف در شبکه های اجتماعی، استفاده از هشتگ های مناسب، به اشتراک گذاری محتوای جذاب از منابع دیگر و … راهکار های دیگری هستند که کسب و کار های موفق از آن ها در شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار خود بهره می برند.

راهکار مناسب کسب و کار خود را از میان راهکار های گفته شده  انتخاب کنید و به موفقیت کسب و کار خود، در دنیای رقابتی تجارت، کمک کنید.

CRM

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-12-16T01:27:22+00:00