برندینگ و استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی برند

برندینگ و استفاده از شبکه های اجتماعی برای معرفی برند

برندینگ

برندینگ مهم است! اگر می خواهید کسب و کار خود را رشد دهید نیاز به برندینگ دارید.

با برند سازی افراد بیشتری راجب کسب و کار شما می دانند و خدمات و محصولات شما بیشتر به فروش می رسد.

تعریف برندینگ

در حقیقت برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کار اعم از کوچک و بزرگ, جزئی و یا تجاری است. یک استراتژی برندینگ موثر در یک بازار رقابتی فزاینده به شما حاشیه ی عمده می بخشد. اما حقیقتاً برندینگ به چه معناست و چگونه روی کسب و کار شما تاثیر می گذارد؟

اگر بخواهیم دلایل پیشرفت یک شرکت و یا یک کسب و کار را ارزیابی کنیم ، میتوانیم به وضعیت برند آن  حرفه دقت کنیم  که آیا محصولات  و یا خدمات  آنان یک برند شناخته شده است یا خیر ؟ بازخورد ها در رابطه با برندشان چگونه بوده است ؟

برندسازی یا برندینگ (Branding) فرآیندی منظم است که برای ایجاد آگاهی و افزایش وفاداری مشتری استفاده می­ شود. هدف اصلی از برندسازی یک محصول، خدمت یا سازمان ایجاد ذهنیت و چشم انداز نسبت به تجارت خود در مشتریان است

شبکه های اجتماعی محل خوبی برای افزایش آگاهی از نام تجاری شما هستند.

شرکت Statista  پیش بینی کرده که تا سال 2021،  2.2 میلیارد کاربر در شبکه های اجتماعی در سراسر جهان عضویت دارند. چگونه می توان نام خود را در شبکه های اجتماعی برای میلیاردها کاربر به نمایش گذاشت ؟ چگونه  می توان توجه هزاران یا میلیون ها مشتری بالقوه در شبکه های اجتماعی را جلب می کنید؟ در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که برای مطرح کردن کسب و کار در رسانه های اجتماعی نقش موثری دارند.

شبکه های اجتماعی

از محتوای بصری برای افزایش جذابیت برند کسب و کاراستفاده کنید

آیا می دانستید که تأثیرگذاری محتوای بصری در ایجاد ارتباط با دنبال کنندگان صفحات اجتماعی یا حتی بازدیدکنندگان اتفاقی صفحه شما که تنها برای یک بار وارد آن شده‌اند، ۵ برابر بیشتر از محتوای غیر بصری است؟ ممکن است این محتوا بصری یک عکس باشد یا یک ویدئو. تأثیرگذاری و برقراری ارتباط آن با مخاطب به صورت فوری است.

این امر همچنین موجب هدایت ترافیک بیشتر به وبسایت و شبکه اجتماعی کسب و کار و اشتراک‌گذاری بیشتر محتوایی می‌شود که محوریت آن برندینگ کسب و کار است.

همه محتوا را در تمام کانال ها منتشر نکنید

زمانی که می خواهید یک محتوا یا اطلاعات را در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، هرگز تمام محتوا را منتشر نکنید و مخاطبان خود را به وب سایت برای دیدن کامل محتوا هدایت کنید.

به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند

اگر محتوای جدیدی ایجاد کنید، مطمئنا می خواهید آن را در همه شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. اما اگر محتوا ارزش را به مخاطب ارائه ندهد یا مشکل خاصی را برای خواننده خود حل نکند، بازخورد مناسبی نخواهد داشت. برندینگ به محتوای عالی و با کیفیت متکی است. بدون محتوای ارزشمند، نام تجاری رشد پیدا نمی کند.

محتوای بصری

نام تجاری مناسب برای برند کسب و کار خود و شبکه های اجتماعی خود انتخاب کنید

یک نام ساده و مرتبط به کسب و کار خود و همپنین رنگ سازمانی و یک لوگوی مناسب برای برند خود انتخاب کنید و همیشه از آن ها استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که نام تجاری کسب و کاردر تمام شبکه های اجتماعی ، و همچنین وب سایت و وبلاگ شما، سازگار است. سازگاری به مردم کمک می کند به راحتی شما را تشخیص دهد.

دنبال کنندگان تاثیرگذار داشته باشید

کسب و کارها را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را دنبال کنید. صحبت های آن ها را گوش دهید. با آنها ارتباط برقرار کنید و از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با آن ها استفاده کنید.

برگزاری مسابقات مختلف در شبکه اجتماعی

می توانید با انجام هر نوع مسابقه در شبکه های اجتماعی باعث جذابیت شبکه های اجتماعی برای دنبال کننده های خود شوید. خلاق باشید! پارامترهای مسابقه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید! و شروع به بازی کنید! مردم دوست دارند رقابت کنند و پست رقابتی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، با این کار دسترسی به نام تجاری خود را افزایش می دهند و شناخت از برند افزایش پیدا می کند.

نرم افزار CRM رایگان

هشتگ (Hashtags)

از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها پست های شما را در برابر مخاطبان متعدد قرار می دهند و می توانید به طور گسترده ای در رسانه های اجتماعی با برند کسب و کار گسترش پیدا کنید.

ویدئو های کوتاه بسازید و به اشتراک بگذارید

ویدئو ها نوع دیگری از محتوا هستند که در رسانه های اجتماعی فوق العاده خوب عمل می کنند. می توانید ویدئو کوتاه از دموی محصولات ، کلیپ های متحرک کوتاه توضیح محصولات و… بسازید.
خلاق باشید و مطمئن شوید که ویدئو ها خسته کننده نیستند. مردم دوست دارند ویدئو ها را به اشتراک بگذارند، بنابراین انتشار ویدئو ، شناخت از نام تجاری شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

مقاله نویسی در وب سایت

مقاله هایی که به حل مشکلات رایج مخاطبان کمک می کنند و باعث پیشرفت و افزایش اطلاعات مخاطبان می شود بسیار مهم است. این مقالات را در همه شبکه های اجتماعی کسب و کار به اشتراک بگذارید. اگر محتوای مقاله منتشر شده با کیفیت باشد، به وسیله مخاطبان شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.
همچنین مقاله نویسی در سایت باعث بهبود سئو وب سایت شما می شود.

CRM رایگان

تبلیغات هدفمند در شبکه های اجتماعی

تبلیغات مناسب و هدفمند در شبکه های اجتماعی می تواند یک راه عالی برای افزایش اعتبار برند شما باشد. شما می توانید بر اساس اطلاعات جغرافیایی، جمعیت شناسی یا سایر ویژگی هایی که در شبکه های اجتماعی مربوطه هستند مخاطبان خود را هدف قرار دهید.

این روش یک روش بسیار مؤثر برای قرار دادن نام تجاری خود در برابر کسانی است که احتمالا مشتریان شما هستند.

از GIF ها استفاده کنید

GIF ها همیشه به اشتراک گذاشته می شود! پس با استفاده از GIF های خاص برند موجب بیشتر دیده شدن برند کسب و کار شوید.

افزایش شناخت نام تجاری برای رشد کسب و کار بسیار مهم است. با استفاده از این نکات، شما می توانید نام تجاری خود را در رسانه های اجتماعی با سهولت گسترش دهید. با دنبال کردن نکات بالا شما باعث افزایش آگاهی از نام تجاری، که منجر به درآمد و رشد کسب و کار می شود، خواهید شد.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-06-24T10:05:55+00:00