تجارت الکترونیک در CRM و علت نیاز شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک به CRM

تجارت الکترونیک در CRM و علت نیاز شرکت های فعال در زمینه تجارت الکترونیک به CRM

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک و یا E-commerce ، به معنیِ انجام معاملات تجاری، از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند اینترنت، تلفن، تلویزیون و کامپیوتر است. تجارت الکترونیک یک صنعت در حال رشد است.

70 درصد مردم در طی یک ماه خرید الکترونیک را انجام داده ­اند! و در سال 2017 فروش تجارت الکترونیک، 23 درصد رشد داشته است! تمامی این آمار و ارقام نقش مهم و غیر­قابل انکار تجارت الکترونیک را نشان می­دهند.

تجارت الکترونیک نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ دیگری که بر مصرف‌کننده‌ استوار است، در طول سال‌ها تکامل یافته است. با محبوب‌تر شدن دستگاه‌های تلفن همراه، تجارت گوشی همراه نیز بازار مختص خود را پیدا کرده است.

تجارت الکترونیکی در سطح وسیعی کاربرد دارد به این معنا که نه تنها شامل خرید و فروش از طریق اینترنت است؛ بلکه  شامل سایر جنبه‌های فعالیت تجاری مانند تهیه لیست از کالاها، مدیریت تولید، تهیه، توزیع، جا به جایی کالاها و همچنین خدمات پس از فروش می‌شود.

چالش، برانگیز­ترین بخش در تجارت الترونیک اعتماد سازی و جذب مشتریان و البته تبدیل بازدید کنندگان به مشتری است.

و اما نقش نرم افزار CRM در بحث تجارت الکترونیک…

نرم افزار CRM در حوزه تجارت الکترونیک به کمک کسب و کار­ها می­ آید تا نرخ تبدیل بازدید­کنندگان به مشتریان را افزایش دهد، و همچنین بازاریابی کسب و کار­­ها را بهبود بخشد و باعث معروف شدن و محبوب شدن نام تجاری کسب و کار شود.

نیاز کسب و کار فعال در حوزه تجارت الترونیک به CRM

دلایل نیاز یک کسب و کار فعال در حوزه تجارت الترونیک به CRM :

استفاده از نرم افزار CRM برای به روز رسانی مشخصات مشتریان در تجارت الکترونیک

مقدمه استراتژی مناسب برای بازاریابی، ایجاد یک پروفایل برای مشتری است. نرم افزار CRM به شما کمک می کند که اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری و به روز رسانی کنید که این امر باعث می شود پایگاه اطلاعات مشتریان شما با کیفیت تر و مفید تر شود.

ثبت رفتار مشتریان برای شخصی سازی بازاریابی ایمیلی برای هر مشتری

بازاریابی ایمیل یکی از پر بازده ترین روش بازاریابی در میان هر گونه بازاریابی است، ولی باید به طور درست انجام شود.

مخاطبان هرروز ایمیل­ های زیادی با محتوای گوناگون دریافت می­کنند و البته 79 درصد از مخاطبان از دریافت ایمیل ها ناراضی هستند. برای جلو گیری از لغو دریافت ایمیل ها نیاز به هدفمند­کردن و شخصی سازی ارسال ایمیل برای مخاطبان است. با استفاده از CRM کسب کار های فعال در حوزه تجارت الکترونیک امکان ارسال ایمیل به مشتریان بر اساس فعالیت­ هایی که در سایت کسب و کار انجام می­ دهند را دارند.

درخواست های مشتری و ارتباطات با مشتری را ثبت کنید

دنبال کردن نگرانی های مشتری، ثبت سوالات و یا شکایات از طرف مشتری یکی دیگر از ویژگی های کلیدی CRM در تجارت الکترونیک است. شما می توانید از نرم افزار CRM خود برای یادداشت برداری از رفتار مشتری استفاده کنید.

این نوع از اطلاعات یک منبع کلیدی برای کسب و کار است. یادداشت های سرویس های قبلی مشتری، قبل از خرید و تمام اطلاعات ثبت شده از رفتار مشتری می ­تواند برای خرید مجدد بسیار مهم باشد. به طوری که شما می توانید مشکل فعلی و یا نگرانی مشتری را با دانش کامل از مسائلی که مشتری با آن روبرو است حل و فصل نمایید.

مشتریان ممکن است جزئیات هر گونه تعاملی که با شما داشتنه­اند را به یاد نیاورند، اما آن­ها احساسات و رفتاری که با تیم خدمات مشتریان در بر­خورد با مشکل و رفع مشکلات از تیم پشتیبانی داشته اند را به یاد می آورند.

CRM رایگان

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-06-20T13:25:13+00:00