سرنخ چیست؟ چگونه سرنخ‌ها را مدیریت کنم؟

سرنخ چیست؟ چگونه سرنخ‌ها را مدیریت کنم؟

مدیریت سرنخ فروش

سرنخ چیست؟ چگونه سرنخ‌ها را مدیریت کنم؟

سرنخ‌های فروش، جریان حیات تمامی‌ کسب‌وکارهایی است که فروش دارند. اهمیت سرنخ فروش برای بسیاری از شرکت‌ها مثل اهمیت خون برای بدن است.

سرنخ‌ها، مشتری‌های احتمالی هستند که شما اطلاعات تماس‌شان را دارید و‌ می‌دانید پتانسیل مشتری شدن را دارند ولی هنوز مشخص نیست چقدر‌می‌توانید به آن‌ها فروش داشته‌ باشید.

فرایند فروش در بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها این گونه است که مشتری ابتدا با محصول یا خدمات آشنا‌می‌شود و آگاهی ابتدایی را با محصول پیدا‌می‌کند و احساس نیاز را در خود پیدا‌می‌کند سپس با یک سری ملاحظات که دارد شروع به تحقیق و بررسی تمامی‌موارد‌ می‌کند و در آخر تصمیم‌گیری را انجام‌می‌دهد.

همان‌طور که مشخص است اگر در ابتدا مشتری آگاهی و شناخت پیدا نکند اصلا به مراحل بعدی فروش وارد نمی‌شود و این نشان دهنده اهمیت سرنخ‌های فروش را‌می‌رساند.

لید یا سرنخ :

لید (lead) یا سرنخ کلمه و اصطلاحی است که در بازاریابی بسیار استفاده‌می‌شود و همان‌طور که در بالا توضیح داده شد یکی از اصلی‌ترین مراحل فروش است، سرنخ‌های به دو صورت قابل تولید هستند؛ تولید سرنخ به صورت درونی و بیرونی.

تولید سرنخ به صورتی بیرونی به این صورت است که شما سرنخ‌ها را از شرکت و سازمانی‌می‌خرید و یا از طریق تبلیغات محیطی، تلویزونی و … به دست‌می‌آورید.

تولید سرنخ به صورت درونی به این صورت است که شما وب سایتی طراحی‌می‌کنید، به صورتی حضوری مراجعه‌ می‌کنید و … اطلاعات مورد نظر را دریافت‌ می‌کنید. در هر دو صورت شما‌ می‌توانید اطلاعات سرنخ‌ها را یکی یا گروهی وارد نرم‌افزار کنید. برنامه‌ای که لازم هست را برای آن‌ها بچینید و فروش خودتون را کاملا برنامه‌ریزی شده و مطمئن افزایش دهید.

قابلیت‌های نرم‌افزار:

  • قابلیت ایجاد سرنخ به صورت تکی و یا اتوماتیک.
  • قابلیت اضافه کردن سرنخ به به صورت فایل‌های CSV و XLSX (نرم‌افزار اکسل).
  • قابلیت اضافه کردن اطلاعات شرکت (تعداد پرسنل، آدرس شرکت، تلفن‌های شرکت و …)
  • قابلیت اضافه کردن ایمیل، اکانت‌های فضای مجازی(انیستاگرام، تلگرام و ….) .
  • قابلیت مشخص کردن فرد تصمیم گیرنده در سازمان
  • قابلیت شخصی‌سازی مدیریت سرنخ‌های
2020-01-26T09:20:33+03:30