مدیریت ارتباط با مشتری در رابطه با سه مشکل و چالش مشترک مدیران فروش

مدیریت ارتباط با مشتری در رابطه با سه مشکل و چالش مشترک مدیران فروش

چالش

مدیران فروش در کسب و کار ها همیشه با چالش هایی مواجه می شوند که برای بسیاری از آن ها ، غلبه بر این چالش ها مهم است.

سه چالشی که اغلب مدیران فروش با آن ها مواجه می شوند و برای بیشتر مدیران فروش مشترک است  و همچنین راه حل های این چالش ها به گفته مدیران فروش بر اساس تجربیات آن ها :

چالش # 1 : یافتن و استخدام افراد مناسب

استخدام شخص نامناسب زمان‌بر و پر هزینه است و به محیط کارتان آسیب می‌رساند. از طرف دیگر، استخدام بهترین کارمند بهره ‌وری تیم شما را افزایش می‌دهد و بر روی محیط کاری شما تاثیر می‌گذارد. با این حال نباید فراموش کنیم که یافتن یک کارمند خوب فرآیندی چالش برانگیز است.

استخدام بهترین کارمندان باعث ارتقای فرهنگ شغلی، تقویت روحیه سایر کارمندان، برنامه‌ریزی دقیق و دست‌یابی به اهداف خواهد شد.

پیش از شروع فرایند استخدام، شرح شغل را بنویسید

اولین قدم برای استخدام بهترین کارمندان تحلیل موقعیت شغلی است. تحلیل شغلی به شما امکان می‌دهد تا شرح وظایف کارمند، مهارت‌های لازم، نتایج مورد انتظار و ابزارهای مورد نیاز آن موقعیت شغلی را بشناسید.

اطلاعات به دست آمده از تحلیل موقعیت شغلی برای نوشتن شرح شغل کاملاً حیاتی است. نوشتن شرح شغل به شما کمک می‌کند تا استراتژی خود را برای استخدام بهترین کارمند برنامه‌ریزی کنید.

چالش # 2 : آموزش، توسعه و هدایت

بدون آموزش مناسب، توسعه و هدایت، دشوار است که اطمینان پیدا کنیم که فروش با مدیریت شما به بهترین حالت ممکن انجام می شود. با این حال برای یک مدیر فروش با حجم کاری بالا، مشکل و سخت است که زمان لازم برای انجام امور، آموزش، توسعه و هدایت کارمندان را داشته باشد.

سعی کنید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به ساده سازی و خودکار بخش هایی از روند فروش کسب و کارتان استفاده کنید. با انجام این کار شما می توانید زمان کافی برای مدیریت و هدایت کارکنان خود را داشته باشید.

علاوه بر این، گزارش های فروش CRM می تواند به شما در تعامل کارمندان، نرخ پیروزی، درآمد و فراتر از آن بپردازد تا عملکرد شما و کسب و کارتان همیشه بهبود یابد.

مدیریت ارتباط با مشتری

چالش # 3 : ایجاد وفاداری مشتری

ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار برای موفقیت هر کسب و کار ضروری است.

مدیران فروش موفق، وقت خود را برای شناخت مشتریان خود و برای رسیدن به یک  رابطه بلند مدت و حمایت مشتریان می گذارند. انجام این کار اطمینان به وجود خواهد آورد که مشتریان بیشتر خرید، بیشتر مراجعه به شما و بیشتر آنها به عنوان سفیران شما تبدیل می شوند.

غلبه بر بسیاری از چالش های مدیریت فروش با پیدا کردن یک نرم افزار CRM مناسب شروع می شود

استفاده از ابزار و تکنولوژی های مناسب می تواند راه بسیار خوبی برای مقابله با اکثر چالش هایی که مدیران فروش کسب و کار با آن مواجه هستند باشد. به جای استفاده از راه حل های سخت و زمان بر، سعی کنید از یک راه حل ساده برای اجرای فرآیند های فروش و حل چالش های پیش رو استفاده کنید.

به عنوان مثال، مدیریت ارتباط با مشتری می تواند به شما در ایجاد و پیگیری روند فروش کمک کند، می تواند منجر به تکرار فروش به مشتریانتان شود، مدیریت وظایف تیم فروش و اندازه گیری عملکرد کارمندان خود، می دانید برای ارتقا و هدایت تیم فروش به چه صورت عمل کنید.

از آنجا که CRM اطلاعات مشتریان را از بازاریابی به سمت فروش و خدمات مشتریان منتقل می کند، بنابراین تیم بازاریابی و فروش شما بیشتر درمورد مشتریانتان می دانند و برای افزایش ارزش برای مشتری و وفاداری مشتری موثر تر است.

برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سفارش نرم افزار رایگان
2018-05-08T13:16:25+00:00