مدیریت سرنخ های فروش

یکی از بخش هایی که CRM24 در جهت بهبود روند فروش برای شما در نظر گرفته ،بخش مدیریت سرنخ فروش است.
سرنخ‌ها، مشتری‌های احتمالی هستند که شما اطلاعات تماس‌شان را دارید و‌ می‌دانید پتانسیل مشتری شدن را دارند ولی هنوز مشخص نیست که در آینده نزدیک خرید خواهند داشت یا خیر. با استفاده از این بخش می توانید  این مشتریان را ترغیب به خرید و استفاده از خدمات خود کنید.

قابلیت های مدیریت سرنخ فروش crm24

ایجاد سرنخ به صورت تکی و یا اتوماتیک

اضافه کردن سرنخ به به صورت فایل‌های CSV و XLSX

اضافه کردن اطلاعات شرکت

اضافه کردن ایمیل، اکانت‌های فضای مجازی

اتصال به وب سایت و سایر پلتفرم ها برای ثبت سرنخ

ارسال پیام گروهی در واتساپ ،تلگرام ، پیامک و ...

در نرم افزار crm 24 بصورت پیشفرض منابع سرنخ تعریف شده این منابع شامل وبسایت ، نمایشگاه انواع شبکه های اجتماعی و … هستند. همچنین شما می توانید این منابع سرنخ را ویرایش کنید. سپس می توانید بر اساس لیست از پیش تعیین شده.  فرآیند تعریف کرده و بازاریابی خود را اجرا کنید.

در نرم افزار crm 24 مراحل پیش فرض تبدیل سرنخ فروش وجود دارد شما می توانید این مراحل را بر اساس نوع فرآیند بازاریابی خود ویرایش کنید، سپس بر اساس هر یک از مراحل، وظایف کارمندان خود و پیام های بازاریابی مختلف را مشخص کرده تا نرم افزار بصورت اتوماتیک آن ها را اجرا کند.

در نرم افزار crm 24 می توانید سرنخ های فروش را بر اساس داده های مختلف دسته بندی کرده و برای هر گروه پیام های تبلیغاتی مختلفی را در کانال های بازاریابی مختلف ارسال کنید سپس سقف فروش را برای هر یک از  گروه ها ترسیم کنید.

سرنخ های فروش ورودی چرخه فروش هستند اما این دیتای ورودی بیشتر از خروجی فروش است و  تعدادی از این سرنخ ها  بی ارزش هستند و باید از چرخه بازاریابی خارج شوند تا باعث زیاد شدن داده ها و عدم تمرکز بخش بازاریابی نشوند.

مدیر فروش و بازاریابی یک شرکت متوسط از عملکرد سه ماه اخیر تیمش ناراضی است. تحلیل ها و اعداد نشان می دهند که 80 درصد سرنخ های به وجود آمده به فروش تبدیل نمی شوند به همین دلیل منجر به کاهش شدید نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی شده است پس از تجزیه و تحلیل و بررسی، مدیر فروش به این نتیجه می رسد که مشکل در مدیریت سرنخ های فروش است.

در بخش های پیشین توضیحاتی در مورد مدیریت سرنخ فروش در crm ، خواندید. اما مدیریت سرنخ فروش چیست ؟ مدیریت سرنخ ها فرآیند کامل دنبال کردن سرنخ های فروش است که منجر به تبدیل آن ها به فروش و فرصت فروش و همینطور روابط بلند مدت می شود. داده ها و سرنخ های تولید شده در ارزیابی بازاریابی در بازه فروش مشخص، استفاده می شود. طرح کلی فرآیند مدیریت سرنخ های فروش ممکن است از تولید سرنخ های فروش شروع شود و با هدایت سرنخ ها، رشد سرنخ ها، تماس برای فروش و نهایتا به فروش محصول یا خدمات برسد.

اکنون که می دانیم مدیریت سرنخ فروش چیست به این سوال می رسیم که چگونه از قسمت مدیریت سرنخ فروش در crm، استفاده کنم ؟سرنخ‌های فروش، جریان حیات تمامی‌ کسب‌وکارهایی است که فروش دارند. اهمیت مدیریت سرنخ فروش برای بسیاری از شرکت‌ها مثل اهمیت خون برای بدن است.
سرنخ‌ها، مشتری‌های احتمالی هستند که شما اطلاعات تماس‌شان را دارید و‌ می‌دانید پتانسیل مشتری شدن را دارند ولی هنوز مشخص نیست چقدر‌می‌توانید به آن‌ها فروش داشته‌ باشید.
فرآیند فروش در بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها این گونه است که مشتری ابتدا با محصول یا خدمات آشنا‌می‌شود و آگاهی ابتدایی را با محصول پیدا‌می‌کند و احساس نیاز را در خود پیدا‌می‌کند سپس با یک سری ملاحظات که دارد شروع به تحقیق و بررسی تمامی‌موارد‌ می‌کند و در آخر تصمیم‌گیری را انجام‌می‌دهد.
همان‌طور که مشخص است اگر در ابتدا مشتری آگاهی و شناخت پیدا نکند اصلا به مراحل بعدی فروش وارد نمی‌شود و این نشان دهنده اهمیت سرنخ‌های فروش را‌می‌رساند.

تعریف  سرنخ چیست ؟

لید (lead) یا سرنخ کلمه و اصطلاحی است که در بازاریابی بسیار استفاده‌می‌شود و همان‌طور که در بالا توضیح داده شد یکی از اصلی‌ترین مراحل فروش است، سرنخ‌های به دو صورت قابل تولید هستند؛ تولید سرنخ به صورت درونی و بیرونی.
تولید سرنخ به صورتی بیرونی به این صورت است که شما سرنخ‌ها را از شرکت و سازمانی‌می‌خرید و یا از طریق تبلیغات محیطی، تلویزیونی و … به دست‌می‌آورید.
تولید سرنخ به صورت درونی به این صورت است که شما وب سایتی طراحی‌می‌کنید یا اطلاعات مراجعان را به صورت حضوری دریافت‌ می‌کنید. در هر دو صورت شما‌ می‌توانید اطلاعات سرنخ‌ها را تکی یا گروهی وارد نرم‌افزار کنید.
برنامه‌ای که لازم هست را برای آن‌ها بچینید و فروش خودتان را کاملا برنامه‌ریزی شده و مطمئن افزایش دهید.

کیفیت سرنخ فروش

اندازه گیری کیفیت سرنخ فروش راهی برای تشخیص آمادگی فروش شماست. روش ارزیابی سرنخ های فروش وابسته به معیار هایی است که توسط تیم فروش و بازاریابی کسب و کار تبیین می گردد و همیشه در طول فرآیند فروش، اندازه گیری می شود. در یک نظر سنجی جهانی، 59 درصد شرکت های موفق از ارزیابی کیفیت سرنخ های فروش خود استفاده می کنند که باعث رشد ROI تا 77 درصد در سرنخ های فروش نسبت به شرکت هایی که از این ارزیابی استفاده نمی کنند، می شود.

رشد و پرورش سرنخ فروش

بررسی های انجام شده توسط کارشناسان فروش نشان می دهد که رشد و پرورش سرنخ های فروش باعث افزایش فروش تا 47 درصد می شود. تحقیقات دیگری نشان می دهد که 65 درصد از مشتریان، فروشنده ایی را که به هدایت ، درک نیاز و رشد دیدگاه مشتری کمک می کنند را انتخاب می کنند. برای انجام این کار فروشنده باید رفع نیاز و مشکل مشتری  را به جای فروش محصول خود هدف قرار دهد.

حداقل سه سوال برای درک نیاز های مشتری و درک مشکل مشتری بپرسید و جواب و راه حل های خود را سریع پاسخ دهید.

تماس برای فروش

فروش به ندرت در تماس اولیه اتفاق می افتد، و نیاز درگیر شدن فروشنده در مراحل مختلف فروش می باشد.

طبق آماری که در دست هست تنها 2 درصد از فروش در تماس اول, 3 درصد فروش در تماس دوم، 5 درصد از فروش در تماس سوم، 10 درصد از فروش در تماس چهارم و 80 درصد از فروش در تماس تماس پنجم تا دوازدهم انجام می گیرد. پس نمایندگان فروش باید بر اساس اطلاعات به دست آمده و ایجاد اعتماد مشتری به صورت مداوم پی گیری های لازم را انجام دهند.

از یک نرم افزار CRM مناسب که به طور خودکار فرآیند فروش و بازاریابی و ایجاد یک برنامه مدیریت موثر برای مدیریت سرنخ های فروش  خود که به موفقیت کسب و کار منجرب می شود استفاده کنید.

نرم افزار ۲۴ CRM یک ابزار قدرتمند برای مدیران فروش است، مدیریت خودکار سرنخ های فروش و ایجاد سرنخ های فروش از وب سایت، صندق ورودی ایمیل، شبکه ای اجتماعی و کمپین های تبلیغاتی و برنامه ریزی و یادآوری پی گیری ها، خودکار سازی و هدفمند کردن ارسال و مدیریت ایمیل و پیام کوتاه و … بعضی از قابلیت های این نرم افزار است.

شما می توانید استفاده از این نرم افزار را به صورت رایگان شروع کنید.

افزایش فروش و رضایتمندی مشتریان

همین الان یک اکانت بگیر و تا 10 روز نرم افزار را تست کن